Jaro je v plném proudu a s ním přichází i přezutí vozu. Pokud jsou uskladněné pneumatiky v pořádku a mají dostatečný dezénový vzorek, většinou nenastává problém. Pokud se jedná o kompletní kola, je také většinou řidič schopný si kola vyměnit sám. Pokud ne, nebo má jen samotné pneumatiky, v každém servisu, nebo pneuservisu mu je za pár stovek přehodí a v mnoha případech, i výhodně uskladní na další sezónu. Pak se již řidič nemusí prakticky o nic starat.

pneu

Díra do rodinného rozpočtu

 
Horší a mnohdy nepříjemná situace nastává, když zjistíte, že uskladněné letní pneumatiky jsou sjeté. Cena pneumatik je u nás poměrně vysoká. Pro české řidiče, tak nákup nových pneumatik, může znamenat citelnou díru do rodinného rozpočtu. Proto se nemůžeme divit, že Češi s nákupem nových pneumatik často otálejí. Když navíc řidič vidí, že i zimní pneumatiky mají něco za sebou a v další sezóně je nebude již možné použít, může nastat skutečně finanční problém!
Někteří řidiči tuto nemilou záležitost řeší tak, že se rozhodnou nové letní pneumatiky hned nekupovat a pokud to situace dovolí, vozidlo na letní pneumatiky hned nepřezouvají. Na zimních pneumatikách jezdí i v létě a nové pneumatiky pořídí až v další sezóně.

disk

Především jde o bezpečnost

Z hlediska zákona to není žádný problém, v létě totiž stačí, aby pneumatika měla 1,6 mm hloubky dezénu, naopak zimní pneumatiky musí mít plné 4 mm. Potom se může zdát, že by bylo škoda zimní pneumatiky vyhodit. Problém nastává z hlediska bezpečnosti!

Sjetá zimní pneumatika má výrazně horší jízdní vlastnosti, než-li pneumatika nová. Pneumatika s minimální hloubkou dezénu, hůř odolává při průjezdu mokrou vozovkou, neboť ztrácí kontakt s jejím povrchem a co je hodně důležité, na mokré vozovce může mít delší brzdou dráhu. Zimní pneumatika má také jiné složení, a proto i jiné vlastnosti. Je proto důležité si uvědomit, že v teple se zimní pneumatika více opotřebovává. Pokud hodně jezdíte, může se stát, že vám pneumatiky ani po celou letní sezónu nevydrží.

auto

Podle doporučení odborníků je vhodné a bezpečné i v létě přezout pneumatiky, když zbývající hloubka dezénu činí 3 mm. Už při této hloubce se na mokré vozovce brzdná dráha prodlužuje. Riskujete tak svůj život, ale ohrožujete i ostatní cestující a další účastníky dopravního provozu!