Mnoho lidí si myslí, že pro web je nejdůležitější obsah a SEO optimalizace textu. Významným aspektem webu je však i jeho design. Jakmile se o něj nestaráte a je vám jedno, jak váš web vypadá, přicházíte o spoustu návštěvníků.
Přehledná stránka je základ
Design webu je to první, co návštěvník na vaší stránce uvidí. Ten by měl pro člověka být přehledný a pro uživatele jednoduchý a srozumitelný. Dále by web měl dobře prezentovat vaši značku a to, co webem chcete říct. Pokud máte blog o psaní, řekněte designem, že je to o psaní. Pokud spravujete webovou stránku vaší firmy, snažte se, aby design působil pozitivně a příjemně na vaše potencionální klienty. I špatný vzhled stránky je může totiž odradit.
Google totiž kvalitní web nerozeznává jen díky SEO zásadám, on umí totiž rozpoznat i dobrý design. Jeho algoritmy porovnávají váš webový design s designem stejně kvalitní či kvalitnějších stránek.
Chcete působit seriózně, design webu vám s tím pomůže. Povedený webdesign vám pomůže, aby váš e-shop působil seriózně. Návštěvník hodnotí na první pohled, pokud je vzhled stránek nepovedený, odbytý, přeplácaný návštěvník to pozná a bude pochybovat.
Vytvořte si díky designu svou značku
Spojte design webu s vaším logem a vytvořte tak v mysli návštěvníka skutečnou značku (brand). Použijte podobně laděné barvy, logo a vaše firma a web bude působit jednotným dojmem a lidé si vás lépe zapamatují. Stejný vizuál používejte také v reklamě a jakmile ji někde potencionální klient uvidí, spojí si ji s vaší firmou s tím skvělým vzhledem stránek.
Zkuste se odlišit
Ačkoliv existuje mnoho pravidel, jak vytvořit vzhled stránek, myslete vždy na to, že je dobré se odlišit. I díky tomu si vás lidé zapamatují. Dnešním trendem je minimalistický vzhled, bílé pozadí a jednoduché písmo. Ideální vzhled, avšak dnes jej má už každý. Zkuste do něj vložit něco svého, něco originálního, něco co vás odliší od ostatních.