Jedním ze způsobů, jak otestovat web, je metoda A/B testování. Hodí se především pro weby s větší návštěvností. Spočívá to v tom, že jedné skupině uživatelů se zobrazí varianta webu A, druhé skupině se zobrazí varianta webu B. Vlastník webu se na tuto možnost musí připravit druhou variantou webové stránky. Například, na stránce máme výzvu ke stáhnutí určitého dokumentu, ale připadá nám, že ho stahuje málo lidí, proto vytvoříme druhou variantu, která láká ke stažení dokumentu. V samotném testování jde o to vyhodnotit, která verze je úspěšnější, tedy která má větší konverzi.
Konverze je jednoduše řečeno to, že návštěvník webu udělá, co jsme chtěli. Když máme e-shop, nakupí si. Když nabízíme e-book zdarma oplátkou za e-mailovou adresu, konverzí je to, že nám tu příchozí sdělí svůj e-mail a stáhne si e-book.
Každý web má svůj cíl a pokud podnikáme je testování A/B jednou z možností, jak si ověřit, co více na zákazníka zapůsobí. Tento test nám prozradí, co návštěvníka více nalákalo a podle toho můžeme web později upravit. Je to pořád ale jen test, a nemusíme být s jeho výsledkem spokojeni, a tak nezbývá než hledat další řešení a případně se pustit do dalšího testování.
Jak už bylo řečeno, vytvořit web který lidé navštěvují a současně i vydělává, nebo jinak plní svůj účel chce především čas a snahu. Někdy něco napoprvé nevyjde, a i to k tomu patří. I když máme web, který skvěle plní svůj účel, čímž může být třeba to, že na něj lidé chodí a nakupují, ještě neznamená, že můžeme usnout na vavřínech, vždy jde něco vylepšit a dělat jinak. Koneckonců větší podíl objednávek neurazí žádného majitele e-shopu. Testování je zkrátka ověřování toho, že věci fungují, jak mají a jestli není od věci něco zlepšit nebo upravit. Tento celkem lehký způsob testování je mnohem praktičtější než kompletně měnit své webové stránky, a pak zjistit že nám klesl počet zákazníků.